Het geheim van de SEO-tekst

SEO-teksten, je wordt er spreekwoordelijk mee doodgegooid tegenwoordig. Te pas en te onpas komen er koppen voorbij als ‘Zo schrijf je een goede SEO-tekst’ of ‘In vijf stappen naar de perfecte SEO-tekst’. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar wat houdt dit nou precies in? Wat is een SEO-tekst precies? En waarom lees je er nu zoveel over? Schreven bedrijven vroeger dan geen Google waardige teksten? Door middel van deze tekst hopen wij voor eens en altijd de vraagtekens achter de SEO-teksten te laten verdwijnen.  

Wat is een SEO tekst?

SEO staat simpelweg voor Search Engine Optimization, en betekent niets meer dan het optimaliseren van de zoekmachine. Je zorgt er eigenlijk voor dat je je website zo inricht dat deze dag en nacht bezoekers trekt. Het maakt de website beter vindbaar. Makkelijk praten natuurlijk. Want hoe zorg je ervoor dat deze bezoekers nou precies jouw website gaan bezoeken? Of dat jouw website bovenaan in Google komt te staan? Door ervoor te zorgen dat je de juiste zoekwoorden (Keywords) gebruikt kom je al een heel eind. Weet welke woorden er veel gezocht worden in google en bouw hier je website omheen. Verwerk deze topics in blogs en de verschillende landingspagina’s van de website. Binnen deze cultuur ontstaan steeds weer nieuwe begrippen. De een nog lastiger dan de ander. Om iedereen wegwijs te kunnen maken binnen deze wereld is het SEO-woordenboek ontwikkeld. Handig voor de beginners in SEO-land! 
A

SEO, het verschil tussen vroeger en nu

Hoe komt het dat je juist nu te pas en te onpas het begrip SEO tegen komt? Werd er vroeger dan niet aan SEO gedaan? Zeker wel! De drive om een website beter vindbaar te maken is van alle tijden. De manier waarop dit werd aangepakt is echter drastisch veranderd. Vroeger waren er bepaalde regels voor het schrijven van een SEO-tekst. Je hield je strikt aan deze regels en vergat hierbij bijna dat het ook ging om een prettig leesbaar geheel. Het aantal woorden werd bijna belangrijker dan de inhoud en dat is in de loop der tijd gaan veranderen. 

Het SEO-proof maken van een website is er door de jaren heen niet makkelijker op geworden. Integendeel. Je moet je niet alleen aan bepaalde regels houden om de vindbaarheid te optimaliseren, maar daarentegen moet de content ook aantrekkelijk zijn voor de lezer. Wat zou de lezer willen weten volgens jou? Wees creatief en laat je gedachten hierbij de vrije loop gaan. Op deze manier onderscheid je jezelf van de concurrent. Iets wat erg belangrijk is binnen deze SEO-wereld. De bezoekers moeten als het ware naar jouw website toe gezogen worden.

Investeren in SEO, kan dat uit?

Het begrip SEO is heel breed. Het omvat alles wat uw website beter vindbaar kan maken. Dit kan gaan om het aantal backlinks die verwijzen naar jouw website, de online content en de relevante teksten die op de website staan. Het investeren in het SEO-proof maken van je website is dan ook een tijdrovend proces. Maar het is zeker een proces wat je uiteindelijk heel veel kan brengen. Hoewel veel bedrijven denken onder het mom van tijd is geld, kan investeren in SEO wel degelijk uit. Vergeleken met online adverteren zijn de kosten aanzienlijk lager. Je bereikt het publiek dat je wilt bereiken en je kunt hiermee je concurrent voor zijn. Door het gebruik van de juiste zoekwoorden en de juiste SEO-teksten ben je namelijk makkelijker vindbaar dan je concurrent. 

Metatitel: Het geheim van de SEO-tekstMetatekst: Het begrip SEO, je wordt er spreekwoordelijk mee doodgegooid, zonder dat je eigenlijk weet wat het inhoudt. Laat je verrassen door een snelcursus SEO!

Comments are closed.