Een Adwords specialist inhuren
Google Adwords, heel simpel gesteld is dit adverteren binnen de zoekresultaten van Google, is een effectieve manier – misschien wel de meest effectieve- van adverteren, mits je er voldoende tijd aan spendeert en je genoeg kennis van zaken hebt. Binnen Google wil namelijk nogal eens iets veranderen. Een Adwords specialist heeft dat, en dus besteden verstandige ondernemers Google Adwords uit aan een ervaren en deskundige Adwords specialist. Maar waaraan herken je dan een Adwords specialist?
Waar voor je geld
De echte Adwords professional biedt waar voor je geld en je investeert dus niet in de bekende kat in de zak. Een goede Adwords professional zal namelijk altijd aangeven waar je investering precies naar toe gaat, wat de resultaten van een campagne zijn en wat het dan precies netto opgeleverd heeft. Een goede Adwords professional koppelt in dit kader Analytics altijd aan Google Adwords en stelt ook de conversie waarden in. Van jou zal hij altijd meteen je maximale click per conversie willen weten, je betaalt bij Adwords immers voor het aantal klikken op jouw advertentie. Ook wat betreft targeting kan een Adwords specialist zich onderscheiden, bijvoorbeeld op de wijze waarop hij de locatie verwerkt in de account- en de campagnestructuur.
Nalopen
van referenties
Wil je weten wat de beste Adwords
professional is, dan kun je hem aan een kleine overhoring onderwerpen.
Vraag hem bijvoorbeeld eens naar Adwords extensies en de mogelijkheden van
extensies; een mooie graadmeter voor zijn parate kennis. Dé manier om erachter
te komen of iemand geschikt is om voor je als Adwords specialist aan de slag te
gaan is het nalopen van referenties. Vaak vind je ervaringen van andere
ondernemers wel ergens online. Niet verkeerd die gewoon even te checken.
Betrokkenheid
Van een goede samenwerking tussen jou en de Adwords professional is
alleen sprake als regelmatig testen uitgevoerd worden hoe zaken verbeterd
kunnen worden. De Adwords specialist zal onder meer voorstellen om nieuwe
advertenties te ontwikkelen voor een hoger conversiepercentage en zal ook een lagere CPC aandragen om het simpele
feit dat je niet altijd een toppositie hoeft te bekleden om een goed rendement
te halen. Ook kan hij het met je hebben
over een andere bestemmingspagina voor een zoekopdracht of advertentiegroep.
Deze vragen duiden op betrokkenheid, en dat is wat je verwacht van een Adwords specialist. Uiteraard
speelt ook de prijs een rol bij jouw zoektocht naar dé ideale Adwords specialist.
Voor
bepaalde periode het traject aangaan
De ware specialist herken je ook aan het feit dat hij zelf aangeeft
een traject voor een bepaalde periode aan te gaan, om na die periode te
evalueren en om dan te besluiten al dan niet met elkaar door te gaan. Dit houdt
namelijk beide partijen in het traject scherp en voorkomt een vrijblijvende
houding. Conclusie: er zijn meer dan genoeg Adwords specialisten in te huren.
Jij wilt echter de beste en de meest betrokkene. Met de bovenstaande suggesties
zet je in elk geval een stap in de juiste richting bij het vinden van de voor
jou meest geschikte specialist.