3 redenen om linkbuilding uit te besteden
Linkbuilding is nog altijd een cruciaal onderdeel voor de posities van jouw organische zoekresultaten. Weinig websites ranken in de SERP zonder een goed en gevarieerd linkprofiel. Het is dus belangrijk dat je naast het optimaliseren van je website door het verbeteren van de on-page factoren en de techniek van je website dus ook de nodige tijd reserveert om aan de slag te gaan met de off-page factoren. Hoe je dat doet en waarom wellicht het uitbesteden ervan wellicht een betere optie is weerleggen we in deze blog
Hoe starten met linkbuilding?
Om aan de slag te gaan met linkbuilding zul je verschillende tools moeten aanschaffen. Deze tools maken het eenvoudiger om op een grootschalige manier de benodigde links, het type links en de concurrentie goed te kunnen analyseren. Het is namelijk van groot belang om te onderzoeken welke zoekwoorden je op korte termijn resultaat kunnen opleveren en welke termen er op langere termijn geschikt zijn. Is het nodig om over een jaar 10 links of 100 links te realiseren is nogal een verschil, want je dient ook een natuurlijk linkprofiel te creëren. Als je die links binnen één week erop zet dan neem je een behoorlijk risico, waarbij je aan het begin de positieve effecten zal ervaren maar uiteindelijk is dit niet de meest duurzame manier om dat doen.
Nadat je de analyse en focus hebt bepaald zul je een strategie moeten bedenken en ervoor zorgen dat er een continue nieuwe stroom aan links wordt gerealiseerd. Hierbij zijn sommige links met name om het aantal omhoog te krikken en zijn er andere waardevolle plaatsingen nodig om de kwaliteit van je linkprofiel te verbeteren. Geen eenvoudige klus en zonder praktijkervaring met linkbuilding kan het nog best lastig worden. Linkbuilding uitbesteden lijkt in veel gevallen het meest voor de hand te liggen.
Waarom uitbesteden: de redenen
- Je hoeft geen eigen betaalde software (vaak ook duur) aan te schaffen, want dit zit bij het uitbesteden van linkbuilding meestal inbegrepen in het totaalbedrag. De analyse zal door het SEO bureau worden gedaan en vaak kunnen zij ook advies geven over de andere SEO optimalisaties op de website zelf. Hiermee kun je nog betere resultaten halen.
- Je besteed het uit aan een partij die ervaring en expertise op dit gebied heeft en weet welke zaken wel en welke niet werken. Zodoende kan een SEO specialist je volledige linkbuildingactiviteiten overnemen, uitbreiden en je concurrentie in de gaten houden. Verder zijn zij op de hoogte van ontwikkelingen op dit gebied en werken ze aan veel verschillende branches, waardoor ze een zeer brede kijk hebben op de realiteit binnen SEO.
- Het netwerk van SEO bureaus is vaak groot en zij weten goed waar zij linkplaatsingen kunnen realiseren. Hierdoor werken ze efficiënter en doelgerichter. Een bureau kan werk uit handen nemen, waar je dan geen omkijken meer naar hebt. Zorg wel dat je de juiste keuze maakt en een partij kiest met een bewezen track record op dit gebied. Er zijn veel SEO bureaus die jouw top 5 posities beloven, maar er geen SMART doelstelling van maken. De besteding die je doet moet namelijk wel terugverdient worden. Je SEO uitbesteden wil je namelijk wel door een betrouwbare partner laten doen.